• kemaskan prinsip diri

    Assalamualaikum kawan-kawan cikaya semua...disini cik aya nk sharing ngan you all sikit... prinsip dalam kehidupan if korang semua nk berjaya...semua nie pengalaman yang cikaya telah dan sedang lalui sekarang

    Actually semua orang hendak kan kejayaan dunia dan akhirat...tetapi atas suratan takdir, itulah jalan yang kita akan hadapi...tiada seorang manusia pun yang dapat mengetahui perkara yang bakal berlaku dalam kehidupan.
    Segala yang telah, sedang dan yang akan terjadi merupakan ketentuan Allah S.W.T kepada hamba-NYA dan sebagai insan yang kerdil, tidak berhak untuk kita mempertikaikan apatah lagi menolak takdir yang telah ditetapkan...like cikaya la...cikaya di uji selama 2 tahun..namun begitu cikaya pasrah dan menerima sebagai satu dugaan dan ujian dalam mengharungi liku-liku kehidupan.. kita tidak seharusnya berputus asa..sementara cikaya  menunggu kerja dalam bidang yang diceburi, cikaya telah diberi peluang menimba ilmu dalam bidang niaga, bermacam-macam cikaya berniaga dari tudung, sutera, kaftan, emas sadur sehinggalah cikaya kerja di sebuah kedai runcit dan dari situ lah cikaya belajar membuat akaun untuk mengetahui debit, kredit dan keuntungan...segala urusan mengenai kewangan kedai, cikaya yang urus ..semua cikaya try dan belajar....cikaya kuatkan tekad untuk memulakan kehidupan yang baru, dan selepas itu akhirnya cikaya berjaya berbsness secara online atas bantuan my sis dan abang ipar...dari situ la bermula titik permulaan untuk cikaya menggerakkan diri untuk terus berjaya...seperti pepatah ini..'senantiasalah mencari peluang selagi berpeluang mencarinya..'..

    Alhamdulillah bisness online yang cikaya usahakan ini mendapat sambutan...walaupun tidak banyak, tetapi memadai dengan usaha cikaya lakukan. selain  itu kite juga perlu bersabar..kita perlu bersyukur dengan rezeki yang ada dan yang dikurniakan dan teruskanla mengorak langkah untuk lebih berjaya... setakat ini cikya berpuas hati dengan perubahan yang berlaku dalam kehidupan cikaya...cikaya akan lebih berusaha dengan gigih ke hadapan untuk masa depan bagi membuktikan kejayaan tidak akan datang bergolek tanpa kita cari dan usahakan...rakan-rakan juga di luar sane pun boleh berjaya if korang ada usaha dan rebut peluang yang ada..

    Selain itu, tetapkanla hati dengan Yang Maha Esa dengan kuat dan konsisten...InsyaAllah segala akan dipermudahkan..bila sesuatu perkara yang baik hendak dilakukan, pasti akan diberi kemudahan jalan oleh-NYA...

    Last sekali cikaya memohon maaf sekiranya ada salah dan silap.. semua manusia tidak ada yang sempurna..





0 comments:

Post a Comment